Merkcreatie

Iedereen maakt keuzes, bijvoorbeeld bij het aanschaffen van een product of dienst. Of het kiezen van een nieuwe president. Dat gebeurt op basis van ons karakter aangevuld met omgevingsfactoren en onze ervaringen. Ieder product, iedere dienst of persoon heeft een verleden, bepaalde eigenschappen en voordelen t.o.v. een concurrent. Daarnaast eigen karakteristieken, missie, visie en kernwaarden. Dat maakt van uw aanbod in potentie een uniek merk.

Een merk:

  • is zich ervan bewust dat het niet geschikt zal zijn voor iedereen.
  • segmenteert en richt zich op degene die hiervoor open staat.
  • heeft behoefte aan een grid en een volgorde om het creatieve proces in kaart te brengen.

Binnen dat proces spelen een aantal zaken een rol, zoals (basale) behoefte, trends, positie t.o.v. de concurrent, identiteit, communicatie en evaluatie. Alles om uw voorkeurspositie te verbeteren.

Meer weten over merkcreatie en merkoptimalisatie? 

Neem contact met ons op voor een prettig gesprek over uw merk. O ja, en lees meteen ons laatste blog over merkverkenning.